Jakie są właściwości kaszy kuskus?

Kasza kuskus ze strony www.bee.pl cieszy się dosyć dużym zainteresowaniem. Jest łatwa i szybka w przygotowaniu, a na dodatek można wykorzystać ją do wielu potraw. Idealnie nada się zarówno do dań na słono, jak i do dań na słodko. Zanim jednak sięgniemy po ten rodzaj kaszy, warto byłoby poznać jej właściwości. Na szczęście, jest ich całkiem sporo.

Lekkostrawna i smaczna kasza

Kasza kuskus charakteryzuje się wyjątkowym smakiem, przez co wiele osób decyduje się na jej spożycie. Jest ona lekkostrawna, dlatego idealnie nadaje się dla osób z problemami żołądkowymi. Mogą sięgać po nią również małe dzieci. Kasza kuskus stanowi całkiem bogate źródło żelaza, przez co chroni nas przed anemią. Ponadto, nie brakuje w niej wapnia wzmacniającego kości. Wreszcie, kuskus jest skarbnicą błonnika, przyśpieszającego metabolizm. Dzięki temu, po kaszę kuskus mogą sięgać także osoby będące na diecie odchudzającej. Kasza ta ma jednak dość wysoki indeks glikemiczny. Osoby cierpiące na cukrzycę typu drugiego bądź insulinooporność muszą więc ograniczyć jej spożycie.

Baza słodkich i słonych dań

Wiele osób zastanawia się nad tym, jakie dania można przygotować na bazie kaszy kuskus. Na szczęście, jest ich całkiem sporo. Otóż, dzięki kaszy kuskus można będzie przygotować zarówno dania na słono, jak i na słodko. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby kaszę tę zaserwować z gulaszem mięsnym bądź warzywnym. Po kaszę kuskus mogą sięgać zarówno osoby będące na diecie tradycyjnej, jak i osoby znajdujące się na diecie wegańskiej czy wegetariańskiej. Kasza ta stanowi również wspaniały dodatek do sałatek. Szczególnie dobrze komponuje się ona z papryką, pomidorami suszonymi oraz ze świeżym szczypiorkiem. Dzięki kaszy kuskus można wyczarować też wiele słodkich dań. Idealnie smakuje ona z owocami, zwłaszcza świeżymi. Wystarczy zalać ją gorącym mlekiem, odczekać parę minut i posypać wybranym gatunkiem owoców. Kaszę kuskus można także dodać do koktajlu, aby zwiększyć jego kaloryczność. 

 

Czytaj dalej →

Jakie właściwości ma kasza kuskus?

Kuskus to kasza, którą produkuje się z pszenicy durum (https://www.bee.pl/9085-kasza-kuskus). To właśnie dlatego pod względem właściwości jest ona podobna do zwykłego makaronu. Ojczyzną kuskusu są północno-zachodnie tereny Afryki. Ogromną popularność kasza ta zawdzięcza łatwości przygotowania. Aby cieszyć się smaczną kaszą, wystarczy zaledwie kilka minut.

Czym jest kuskus?

Powszechnie kuskus określa się mianem kaszy – my zrobiliśmy to samo we wstępie. Warto jednak pamiętać, że zdecydowanie bliżej jest mu do makaronu. Ten dostępny w sklepie powstaje z semoliny, do której dodaje się wodę. W praktyce jest to po prostu ciasto makaronowe.

Jak przygotować kuskus?

Zgodnie z tradycją miejsc, z których kuskus się wywodzi, należy gotować go na parze. W praktyce jednak zalewamy go wrzątkiem, a gotowy jest zaledwie po kilku minutach, kiedy wchłonie cały płyn. To właśnie taki sposób przygotowania kuskusu sprawia, że sięgamy po niego tak chętnie. Jest to danie idealne dla wszystkich zabieganych, którzy nie mają dość czasu, aby długo zajmować się gotowaniem. Warto pamiętać, że kuskus można zalewać wodą, dodając do niej różne przyprawy, które dodadzą mu aromatu. Sięgnąć można również po bulion, a nawet mleko. UWAGA: po zalaniu kuskus zwiększy swoją objętość aż trzykrotnie. Warto o tym pamiętać, chcąc go przyrządzić.

Jakie właściwości ma kuskus?

Kuskus to produkt zbożowy, co oznacza, że sprawdza się świetnie jako produkt dostarczający energii. Zawiera niewiele tłuszczu, a dość sporo białka, co sprawia, że warto wprowadzić go do swojej diety. Jego wadą jest to, że zawiera bardzo mało błonnika. Jest jednak lekkostrawny, dzięki czemu może być spożywany przez dzieci, a nawet przez osoby, które borykają się z problemami z układem pokarmowym. Zawiera dużo żelaza i z tego powodu kuskus powinny włączyć do swojej diety osoby zmagające się z anemią. Dostarcza także:

  • potasu;
  • miedzi;
  • cynku;
  • witamin z grupy B.

Jego regularne spożywanie korzystnie wpływa na pracę układu nerwowego. Sięgając po niego, nie można zapomnieć, że zawiera gluten. W związku z tym nie powinien być stosowany przez osoby cierpiące na celiakię czy alergię na gluten.

Z czym jeść kuskus?

Najprostszy sposób na przyrządzenie kuskusu to niezwykle aromatyczna i smaczna sałatka z kuskusem w roli głównej. Wystarczy dodać do kaszy pomidory, ogórki, paprykę, cebulę, oliwki i natkę pietruszki. Całość trzeba skropić odrobiną soku z cytryny i oliwi. Pyszne, sycące danie gotowe.

Kuskus jest obecnie niezwykle popularny. Ta nietypowa kasza (która tak naprawdę jest makaronem) jest nie tylko sycąca i zdrowa, ale również bardzo smaczna.

 

 

Czytaj dalej →

Dlaczego warto spożywać kaszę kuskus?

Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że produkt ma właściwości zarówno makaronu, jak i kaszy. Należy mieć świadomość, że kasza kuskus z roku na rok cieszy się coraz większym zainteresowaniem ze względu na szybkość, a także łatwość w przygotowaniu.

Właściwości i wartości odżywcze

Warto wiedzieć, że omawiany rodzaj kaszy cechuje się stosunkowo wysoką kalorycznością. Godny uwagi jest fakt, że 100 g produktu dostarcza organizmowi aż 376 kcal. Ponadto jedna porcja kaszy (szklanka o masie 173 g) zawiera 2 g błonnika i 176 kcal. Nie można zapomnieć, że pokrywa zapotrzebowanie na żelazo w 2%. Godny uwagi jest również fakt, że produkt jest doskonałym źródłem białka. Należy mieć świadomość, że kuskus jest lekkostrawny. Świetnie zda egzamin do przyrządzania potraw dla osób starszych, dzieci. Doskonale zda egzamin w przypadku osób zmagających się z problemami przewodu pokarmowego. Kasza jest także bardzo dobrym źródłem żelaza. Wchłanianie wspomnianego pierwiastka można poprawić przez dodanie do potraw źródła witaminy C. W omawianym produkcie można znaleźć takie składniki jak: mangan, miedź, magnez, potas, witaminy z grupy B czy cynk.

W jaki sposób można spożywać kaszę kuskus?


Jest to przede wszystkim uniwersalny produkt. Osoby zainteresowane mogą nim zastąpić ziemniaki, makaron czy ryż oraz być podstawą dania. W celu poprawy smaku rekomendowane jest dodanie soku z cytryny, oliwy z oliwek czy ulubionych ziół. Należy mieć świadomość, że produkt można spożywać zarówno na zimno, jak i na ciepło. Ponadto kasza kuskus mocno chłonie smak różnych przypraw. Doskonale zda egzamin do szybkich sałatek z dodatkiem mięsa czy warzyw. Każda osoba, która jest zainteresowana stworzeniem potrawy w tradycyjnym marokańskim stylu, powinna wykorzystać duszone warzywa (cebula, papryka, bakłażan), a następnie dodać do nich suszonych owoców. Świetnym przykładem mogą być rodzynki. Można zaobserwować, że z roku na rok coraz większa liczba osób dodaje do wspomnianej potrawy takich przypraw, jak:  pieprz cayenne czy kolendra. Kuskus doskonale sprawdzi się także do faszerowania cukinii, papryki. 

Czytaj dalej →