Dlaczego warto spożywać kaszę kuskus?

Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że produkt ma właściwości zarówno makaronu, jak i kaszy. Należy mieć świadomość, że kasza kuskus z roku na rok cieszy się coraz większym zainteresowaniem ze względu na szybkość, a także łatwość w przygotowaniu.

Właściwości i wartości odżywcze

Warto wiedzieć, że omawiany rodzaj kaszy cechuje się stosunkowo wysoką kalorycznością. Godny uwagi jest fakt, że 100 g produktu dostarcza organizmowi aż 376 kcal. Ponadto jedna porcja kaszy (szklanka o masie 173 g) zawiera 2 g błonnika i 176 kcal. Nie można zapomnieć, że pokrywa zapotrzebowanie na żelazo w 2%. Godny uwagi jest również fakt, że produkt jest doskonałym źródłem białka. Należy mieć świadomość, że kuskus jest lekkostrawny. Świetnie zda egzamin do przyrządzania potraw dla osób starszych, dzieci. Doskonale zda egzamin w przypadku osób zmagających się z problemami przewodu pokarmowego. Kasza jest także bardzo dobrym źródłem żelaza. Wchłanianie wspomnianego pierwiastka można poprawić przez dodanie do potraw źródła witaminy C. W omawianym produkcie można znaleźć takie składniki jak: mangan, miedź, magnez, potas, witaminy z grupy B czy cynk.

W jaki sposób można spożywać kaszę kuskus?


Jest to przede wszystkim uniwersalny produkt. Osoby zainteresowane mogą nim zastąpić ziemniaki, makaron czy ryż oraz być podstawą dania. W celu poprawy smaku rekomendowane jest dodanie soku z cytryny, oliwy z oliwek czy ulubionych ziół. Należy mieć świadomość, że produkt można spożywać zarówno na zimno, jak i na ciepło. Ponadto kasza kuskus mocno chłonie smak różnych przypraw. Doskonale zda egzamin do szybkich sałatek z dodatkiem mięsa czy warzyw. Każda osoba, która jest zainteresowana stworzeniem potrawy w tradycyjnym marokańskim stylu, powinna wykorzystać duszone warzywa (cebula, papryka, bakłażan), a następnie dodać do nich suszonych owoców. Świetnym przykładem mogą być rodzynki. Można zaobserwować, że z roku na rok coraz większa liczba osób dodaje do wspomnianej potrawy takich przypraw, jak:  pieprz cayenne czy kolendra. Kuskus doskonale sprawdzi się także do faszerowania cukinii, papryki.